Σε άλλο άρθρο εξηγούσαμε ότι η
δήθεν έγνοια για τη μεγαλύτερη δυνατή παράταση της «γυμνής» ζωής
(επιβίωσης) των ηλικιωμένων δεν είναι παρά μία επίθεση στο τρόπο ζωής
τους, στο βίο τους, στις κοινωνικές και πολιτιστικές τους συνήθειες.
Οι
ηλικιωμένοι επιμένουν να ασκούν τη μεταφυσική τους συλλογικά (δεν
κάνουν γιόγκα…), επιμένουν να συναθροίζονται σε πλατείες και να αράζουν
σε παγκάκια, δεν έχουν τα βλέμματα κολλημένα σε οθόνες, γεμίζουν
λεωφορεία και σουλατσάρουν σε δεύτερης κλάσης τουριστικά μέρη (γιατί
περισσότερο σημασία έχει η παρέα παρά τα αξιοθέατα…). Οι ηλικιωμένοι δεν
μεσολαβούν (καθολικά) τις σχέσεις τους με τις digital μηχανές. Κι ίσως
τελικά πηγαίνουν στις τράπεζες γιατί δε χορταίνουν να βολτάρουν (το
προτιμούν από το e-banking…).
Ωστόσο οι σχέσεις πρέπει να
προσκυνήσουν τις σύγχρονες μηχανές. ΠΡΕΠΕΙ! Δεν είναι μόνο ότι η
οποιαδήποτε αλληλεπίδραση στο κόσμο των μηχανών καταγράφεται. Είναι
(κυρίως λέμε) ότι οι digital μηχανές καθορίζουν το είδος της ανθρώπινης
αλληλεπίδρασης. Χωρίς Σωματικότητα / Χωρίς Ανάλυση και λογική αλληλουχία
αλλά μόνο με ασταμάτητη εναλλαγή εντυπώσεων / συχνά με προκαθορισμένο
τρόπο αντίδρασης (μου αρέσει, τέλειο, έλεος, χα χα, λυπάμαι…). Δεν
προωθούνται απλώς εμπορεύματα στις μηχανές ανάλογα το στυλ που τους
παρουσιάσαμε. Είναι ότι κατασκευαζόμαστε σαν εμπορεύματα…
Γιατί όμως
(για ακόμη μια φορά με αφορμή τον κορονοϊό) επιτίθενται στους
τσιγγάνους; Για πολλούς λόγους (στους οποίους θα επανέλθουμε). Αλλά κι
επειδή οι τσιγγάνοι συγκροτούν σχέσεις που επιμένουν να είναι
συλλογικές, που ξεχειλίζουν στο δημόσιο χώρο, που δεν είναι καθολικά
μεσολαβημένες από τις digital μηχανές. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά επ’
αυτού. Θα ήταν viral αστείο, μία παρέα τσιγγάνων που μένουν στην ίδια
γειτονιά, να βρίσκονται (πριν ή μετά το κορονοϊό) με τηλεδιάσκεψη στο
skype…
Θα ρωτήσει κάποιος; Ελπίζουν στα αλήθεια να χωρέσουν τις
τσιγγάνικες σχέσεις στις ψηφιακές μηχανές; ΟΧΙ! Το κράτος εμφανίστηκε
στη γειτονιά των τσιγγάνων στη Νέα Σμύρνη Λάρισας, σαν κράτος
γκουβερνάντα, με τους υπερήρωές του (Τσιόδρα, Χαρδαλιά) να εισχωρούν στη
«γυφτοφωλιά» (ξέρετε στο άνδρο της βρωμιάς, των ναρκωτικών, της
εγκληματικότητας, του κορονοϊού) για να σώσουν ζωές…
Χέστηκε όμως για
το τι θα κάνουν οι τσιγγάνοι, δεν μιλάει σε αυτούς, μιλάει σε όλους
τους άλλους και φωνάζει δυνατά: Όποιος δεν προσκυνάει τον digital
πολιτισμό, όποιος κυκλοφορεί ακόμα στο δημόσιο χώρο χωρίς να κάνει
jogging (όποιος αράζει στις πλατείες και δεν ασκείται!) είναι
βρωμιάρης, εγκληματίας, αμόρφωτος και βλάκας για βίντεο στο λούμπεν,
είναι και «σπρώχτης» κορονοϊού.
Είναι ο ρατσισμός, ο διαφορικός –
πολιτιστικός ρατσισμός. Εδώ και χρόνια η «Δύση» αφήνει το φυλετικό
ρατσισμό για κουφιοκέφαλους που συχνάζουν σε γήπεδα. Στις επικεφαλίδες
της έχει τον πολιτιστικό ρατσισμό. Δεν έχει πρόβλημα με «μαύρους» σαν
τον Ομπάμα ή τον Λούις Χάμιλτον, δεν έχει πρόβλημα με Ινδούς
επιχειρηματίες που κάνουν jogging, κρυφο - θαυμάζει τους υπερτεχνολογικά
στελέχη επιχειρήσεων κινεζικής καταγωγής.
Η «Δύση» επιτίθεται στους
μη «Δυτικούς» πολιτισμούς, όχι στους μη «δυτικής καταγωγής» ανθρώπους
που είναι φορείς του πολιτισμού της. Ο Digital πολιτισμός (όχι η χρήση
των μηχανών αλλά η υπαγωγή κι η ανάλογη τροποποίηση των σχέσεων με βάση
τις υπαγορεύσεις των νέων μηχανών) δεν προτείνεται απλώς (είτε μέσα από
προγράμματα εκπαίδευσης είτε μέσα από viral βιντάκια που γελάνε με
digital αμόρφωτους). Όποιος δεν προσκυνήσει θα τρώει κλωτσιές για να
γυρίσει στην τρύπα του. (Θα επανέλθουμε, το ξέρουμε ότι τι θέμα δεν
είναι εύπεπτο …).
Στη φώτο ο Τσιόδρας γελάει αφού προκάλεσε τον
απόλυτο συνωστισμό στους Τσιγγάνους για να τους εξηγήσει ότι εάν
συνωστίζονται θα πεθάνουν…
Εάν πίστευε έστω ελάχιστα αυτά που έλεγε, θα έκλαιγε live για τους (εξαιτίας του) μελλοθάνατους…