Για τα πλυντήρια του αναρχοσταλινισμού / συνέλευση ενάντια στη βιοεξουσία & την κλεισούρα

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ:

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας καταδικάσαμε την τραμπούκικη επίθεση του Ρουβίκωνα στο απολογιστικό σώμα της συνέλευσης του Athens IMC, συνδέοντάς την ταυτόχρονα με τη λογοκριτική εισβολή μελών της Pasamontaña και της Ταξικής Αντεπίθεσης στη βιβλιοπαρουσίαση του Φ. Τερζάκη και των εκδόσεων Αλφειός στο ΑΚΝ στις 27/2/2022.[1] Κοινό σημείο των δύο επιθέσεων ήταν η καταστολή και η τρομοκράτηση ανθρώπων που εκφράζουν (ή επιτρέπουν να εκφράζονται) απόψεις, οι οποίες σε πολιτικό επίπεδο συγκρούονται με εκείνες των επιτιθέμενων.

Στην περίπτωση της εισβολής στο ΑΚΝ μάλιστα οι θρασύδειλοι, μασκοφόροι τραμπούκοι έδρασαν εν είδει υγειονομικής αστυνομίας μοιράζοντας απειλές προσβολές και φτυσίματα στους παρευρισκόμενους και τις παρευρισκόμενες, δηλώνοντας έτσι τον σεβασμό και την αγάπη τους στις φαρμακοβιομηχανίες και στο κρατικό πανδημικό αφήγημα· αφήγημα το οποίο έπαψαν να αναπαράγουν (ως προς το υγειονομικό του σκέλος, κρατώντας μόνο τις ύβρεις εναντίον όσων το αμφισβήτησαν εμπράκτως) από τη στιγμή που το εγκατέλειψε σταδιακά το κράτος, μετά τη λήξη και των τελευταίων υποχρεωτικοτήτων στα τέλη του 2022 – καραμπινάτη απόδειξη ότι τα εν λόγω άτομα ήταν πάντοτε πλήρως εξαρτημένα από τον κρατικό λόγο και τις κρατικές ντιρεκτίβες.

Για την προαναφερθείσα επίθεση του Ρουβίκωνα τοποθετήθηκε και η Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγίων Αναργύρων – Καματερού.[2] Μπορεί να καταδίκασε την απαράδεκτη πράξη των μελών του Ρουβίκωνα, ωστόσο επιχείρησε να την αποσυσχετίσει από αντίστοιχες πρακτικές, όπως η εισβολή στο ΑΚΝ, η οποία μάλιστα δεν είχε ως στόχο απλά τη μη δημοσίευση ενός κειμένου, αλλά τη φίμωση συνολικά των πολέμιων των κρατικών υποχρεωτικοτήτων, αποκαλώντας τους «υγειονομικές βόμβες», «ομάδες που κινούνται μαζί με φασίστες», «υπέρ του ανορθολογισμού, υπέρ του σκοταδισμού, ενάντια στην επιστήμη, ενάντια στην ιατρική, ενάντια στα εμβόλια», τα οποία δεν παρέλειψαν να διευκρινίσουν ότι τα «διεκδικούν» λες και το κράτος δεν τους τα παρείχε αφειδώς και υπήρχε περίπτωση να τους τα στερήσει μια συγκέντρωση είκοσι ατόμων «για τις αντιμαχόμενες θεραπευτικές προσεγγίσεις στον σύγχρονο κόσμο»!

Η αποσυσχέτιση αυτή μάς έκανε ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση εξαρχής, μιας και ως τότε δεν γνωρίζαμε την ύπαρξη της συγκεκριμένης συλλογικότητας και αναρωτηθήκαμε για την ευκολία με την οποία επέλεξε να κάνει αυτή τη διάκριση. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν επιλέγουμε –ακόμα– να τοποθετηθούμε για τη στάση που κράτησε κατά τη διάρκεια της κρατικής διαχείρισης της πανδημίας και τις επιμέρους πτυχές της (πειθαρχικά lockdown, κοινωνική αποστασιοποίηση, τηλεργασία -τηλεκπαίδευση, υποχρεωτικός/μαζικός/καθολικός εμβολιασμός, πιστοποιητικά υγειονομικών φρονημάτων). Σε αντίθεση με την ευκολία με την οποία τα μέλη αυτής της συλλογικότητας μας αποκαλούν «συνωμοσιολόγους», «ιδεολογικά συγχυσμένους», «αντιεπιστημονιστές» –όλοι γνωστοί χαρακτηρισμοί που τους χρησιμοποίησαν εναντίον των εχθρών της κρατικής διαχείρισης της πανδημίας τόσο η απελθούσα ακροδεξιά κυβέρνηση όσο και οι αναρχοσταλινικοί της Αντίθεσης, του red n’ noir κ.α.– εμείς, πέρα από το να τους επιστρέψουμε την κατηγορία για «ξέπλυμα» και να βγάλουμε στη φόρα τις τραμπούκικες προθέσεις τους, δεν πρόκειται να τους χαρακτηρίσουμε βιαστικά με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, πριν διαβάσουμε τα κείμενά τους των τριών προηγούμενων χρόνων και κρίνουμε συνολικά τη στάση τους, τόσο από αυτά που είπαν όσο και από αυτά που δεν είπαν και δεν έκαναν.

Το πρόσφατα αναρτημένο στο indymedia κείμενό τους με το οποίο αναβαθμίζουν την επίθεσή τους στη συνέλευσή μας και πολλούς άλλους συντρόφους και συντρόφισσες[3] το χαρακτηρίζει ένα γνωστό και θλιβερά επαναλαμβανόμενο μοτίβο: είναι αρκετά αποκαλυπτική η ιδιαίτερα επιλεκτική εμμονή τους στη σύνταξη ενός καταλόγου-αχταρμά αποτελούμενου από ονόματα διαφόρων φορέων αιρετικών και αντίθετων με το πάλαι ποτέ κυρίαρχο πανδημικό αφήγημα απόψεων και η απόκρυψη των μεταξύ τους προφανών γενικότερων πολιτικών διαφορών. Για παράδειγμα, ο Τερζάκης δεν συνεργάστηκε για ένα διάστημα με κάποιους (αντιφρονούντες) ακροδεξιούς επιστήμονες στη βάση κάποιας ακροδεξιάς πολιτικής ατζέντας[4] και, σε κάθε περίπτωση, η συνέλευσή μας και το ΑΚΝ δεν έχουν καμία σχέση με αυτό το ζήτημα, που μας είναι παντελώς ξένο.

Η συστηματικά πλέον ακολουθούμενη «επιχειρηματολογία» της αστυνομίας της σκέψης συνίσταται σε ad hominem επιθέσεις και όχι στην ουσία των αιρετικών απόψεων που έχουν εκφράσει οι αντίπαλοι των κρατικών υποχρεωτικοτήτων, σταλινική πρακτική πολύ γνώριμη, που έχει επαναληφθεί πολλάκις στην ιστορία του αντικαπιταλιστικού κινήματος και την έχει στιγματίσει. Αυτή η τακτική λογοκριτικού κανιβαλισμού, δημιουργώντας εξαρτημένα αντανακλαστικά και προκαλώντας ηθικό πανικό, επιτρέπει να παρουσιάζονται αυτοματικά οι δικαιολογημένες αντιδράσεις (όπως η δική μας) ως… «πλυντήρια»! (Αλλά όποιος θέλει να παίζει με τις λέξεις, πρέπει να περιμένει κιόλας ότι θα του επιστραφούν κατακέφαλα).

Το ίδιο αποκαλυπτική είναι και η παντελής έλλειψη κριτικής από πλευράς της Πρωτοβουλίας Αναρχικών Αγίων Αναργύρων-Καματερού όχι μόνο στο περιεχόμενο και τη μορφή της τραμπούκικης εισβολής στο ΑΚΝ αλλά και στο περιεχόμενο των γενικότερων απόψεων των απολογητών τού –τοποθετημένου προσωρινά στο ψυγείο– κρατικού αφηγήματος για την πανδημία. Εκείνο πάντως που δεν χρειάζεται καμία αποκάλυψη γιατί βγάζει μάτι είναι ότι έχουν επιδοθεί στον τραγελαφικό μιμητισμό της αυριανιστικής εκστρατείας της φεησμπουκικής σελίδας «Παρατηρητήριο αριστεροακροδεξιάς ψέκας» και της προσπάθειας ξεπλύματος της τραμπούκικης εισβολής στο ΑΚΝ που επιχειρείται εδώ και έναν χρόνο, αν και όχι μόνο εκεί, καταλήγοντας να αποτελούν ακολουθητές των αναρχοσταλινικών πολιτικών περσόνων που τη διαχειρίζονται.[5]

Βέβαια από τα απλά παπαγαλίσματα και τις συκοφαντίες μέχρι τις απειλές για τραμπουκισμούς μεσολαβεί μια σεβαστή απόσταση την οποία η Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγίων Αναργύρων-Καματερού έσπευσε να καλύψει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προσπαθώντας με ζήλο να ξεπεράσει τους ορίτζιναλ τραμπούκους. Μετά από την κριτική[6] που δέχτηκαν για την έμμεση δικαιολόγηση της επίθεσης στο ΑΚΝ, έσπευσαν με το νέο κείμενό τους να αποδείξουν ότι υιοθετούν πλήρως την επιχειρηματολογία των υπερασπιστών των κρατικών υποχρεωτικοτήτων, αυτών που συναίνεσαν στις κρατικές επιταγές, προτείνοντας αποτελεσματικότερα λοκντάουν, μαζικούς και καθολικούς εμβολιασμούς, δυσμενείς μεταθέσεις ανεμβολίαστων υγειονομικών και πλήρωση των κενών θέσεών τους από νεοπροσληφθέντες· οι ίδιοι αυτοί υπερασπιστές των κρατικών υποχρεωτικοτήτων επιχειρούν έκτοτε να ξαναγράψουν την ιστορία, εξαφανίζοντας κάθε αντίθετη άποψη που με την ύπαρξή της και μόνο αποκαλύπτει τον ρόλο τους.

Εκπληρώνοντας μάλιστα τη φιλοδοξία του μαθητευόμενου που θέλει να ξεπεράσει τον δάσκαλο, ως επίδοξοι βιτζιλάντηδες του «χώρου», οι «Καματεροί» είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν ακόμα παραπέρα και να δράσουν ταυτόχρονα ως εκτελεστική και δικαστική εξουσία: από τη μία ως εσωτερική αστυνομία του κινήματος που θα επιβάλλει την τάξη σε πολιτικά στέκια και καταλήψεις καθαρίζοντάς τα από τον «ιδεολογικό αχταρμά», και από την άλλη ως δικαστές, με την ετυμηγορία εκ των προτέρων έτοιμη και τυπωμένη. Εντελώς ξεδιάντροπα εξαπολύουν απειλές του τύπου «να αντιληφθούν περισσότεροι σύντροφοι και συντρόφισσες, πως θα πρέπει, αν [τα πλυντήρια] δεν σταματήσουν μόνα τους, να τα σταματήσουμε εμείς», και φτάνουν να δηλώνουν πως όσοι δε συνετιστούν με τις υποδείξεις τους θα κληθούν να «λογοδοτήσουν» στους ίδιους στο πλαίσιο των «παρεμβάσεων» που ετοιμάζουν! Το πιο αποκαλυπτικό απόσπασμα: «Οι χώροι και οι ομάδες που παρέχουν βήμα και φιλοξενία σε μέλη μορφωμάτων όπως της «Διεπιστημονικής Ένωσης για την Υπεράσπιση της Δημοκρατίας και της Βιοηθικής» ή τους Contra Dystopia δεν μπορούν πλέον να παριστάνουν τους ανήξερους. Κι ως εκ τούτου ή θα προχωρήσουν σε έντιμη αυτοκριτική ή θα κληθούν να αναλάβουν την πολιτική ευθύνη των συμπράξεων τους και να λογοδοτήσουν» (η έμφαση δική μας).

Οι «Καματεροί» επέλεξαν λοιπόν παραπλανητικά να αναφερθούν στο ΑΚΝ, όχι ως ένα αντιεξουσιαστικό και κατειλημμένο στέκι, με δημόσιο λόγο και πρακτική, και το οποίο έχει επιλέξει να φιλοξενεί πληθώρα εκδηλώσεων και συναντήσεων συλλογικοτήτων του α/α ή του ευρύτερου ανταγωνιστικού κινήματος –συλλογικοτήτων που μπορεί να εκφράζουν ακόμα και αντιπαραθετικά μεταξύ τους περιεχόμενα– αλλά ως έναν χώρο «μεταμοντέρνου ιδεολογικού αχταρμά» (sic) όπου λαμβάνουν χώρα κάποιες φανταστικές διεργασίες μεταξύ ακροδεξιάς (sic), αριστεράς και α/α χώρου. Βάζοντας ένα επιπλέον λιθαράκι στην κατασκευή του φαντάσματος της ακροδεξιάς που δήθεν εισβάλλει σε κινηματικούς χώρους, επιχειρούν εκ των προτέρων να διαμορφώσουν το ιδεολογικό πεδίο αποδοχής των δικών τους προαναγγελθέντων επιθετικών εισβολών σε κινηματικά στέκια ενάντια σε άτομα και συλλογικότητες, λέγοντας μάλιστα πως οι αποδέκτες αυτών των εισβολών οφείλουν να τις δεχτούν αδιαμαρτύρητα: «Όσοι συμμαχούν με συνεργάτες του ακροδεξιού, ρατσιστικού και μισανθρωπικού βόθρου δεν μπορούν να διαμαρτύρονται ούτε για παρεμβάσεις που θα δεχτούν ούτε για τις οποιεσδήποτε συνέπειες που μπορεί να έχουν, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους» (η έμφαση δική μας). Μια τέτοια ανοιχτή απειλή για τραμπουκισμό εναρμονίζεται πλήρως με το από 1ης Οκτωβρίου 2022 κάλεσμα της ομάδας Αντίθεση για «μηδενική ανοχή» απέναντι σ’ αυτούς που παραπλανητικά ονόμασε «αντιδραστικό κίνημα της άρνησης της πανδημίας».[7] Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίο που μέλη της Αντίθεσης και της Pasamontaña άμεσα αναδημοσίευσαν το συγκεκριμένο κείμενο των «Καματερών» στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο facebook, δίνοντας πολιτική κάλυψη στις νέες απειλές και τις προαναγγελίες τραμπουκισμών.

Ενδεικτική της ηθικής και πολιτικής συγκρότησης των συντακτών του εν λόγω κειμένου είναι επίσης η προσπάθεια διεμβολισμού και καπελώματος της συνδιαχειριστικής συνέλευσης του ΑΚΝ –η πρώτη φορά που αυτό γίνεται δημόσια και με τέτοιο θράσος– και ο στιγματισμός του χώρου: «Ωστόσο ουδόλως αδιάφορη δεν μπορεί να μας είναι η στάση συλλογικοτήτων και συντρόφων/ισσών που εξακολουθούν και επισκέπτονται ή να χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο χώρο και να του παρέχουν, με αυτό τον τρόπο πολιτική κάλυψη», λένε.

Από πλευράς μας θέλουμε να δηλώσουμε προς τη συντακτική ομάδα του indymedia πως θεωρούμε πολύ προβληματική τη δημοσίευση ενός κειμένου που προοικονομεί τραμπουκισμούς και εξαπολύει απειλές αντίστοιχες με αυτές που υπέστη το σώμα της απολογιστικής του συνέλευσης. Είναι προφανές ότι συγκεκριμένες πολιτικές δημοσίευσης έχουν παραβιαστεί κατάφωρα, αφού σύμφωνα με αυτές όσες αναρτήσεις «είναι υβριστικές, εμφανώς προσβλητικές,…, απειλητικές», ή «περιέχουν αναφορές που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο άτομα ή συλλογικότητες»[8] δεν δημοσιεύονται.

Και τέλος θέλουμε να δηλώσουμε προς πάσα κατεύθυνση πως θα υπερασπιστούμε με κάθε αναγκαίο μέσο την κατάληψη του ΑΚΝ και τις εκδηλώσεις μας σε αυτήν από επίδοξους τραμπούκους –οποιαδήποτε πολιτική ταυτότητα κι αν αυτοί επικαλούνται– και δε θα επιτρέψουμε ξανά κανενός είδους επίθεση εντός της.

Συνέλευση ενάντια στη Βιοεξουσία και την Κλεισούρα 19/5/2023 https://againstbiopowerandconfinement.noblogs.org/ fb: ιστορίες προλεταριακής κλεισούρας email: koinonika.antisomata@autistici.org

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Ολόκληρη η ανακοίνωσή μας εδώ: https://athens.indymedia.org/post/1623561/

[2] https://athens.indymedia.org/post/1624471/

[3] Ολόκληρο το κείμενό τους εδώ: https://athens.indymedia.org/post/1625191/ Στο κείμενο αυτό έχουν ήδη απαντήσει oι «Κραυγές από τα Κελιά»: https://kraygesapotakelia.espivblogs.net/2023/05/18/kapoies-ofeilomenes-apantiseis-sto-keimeno-tis-protovoylias-anarchikon-agion-anargyron-kamateroy-apo-tin-syntaktria-toy-krayges-ap-ta-kelia/, ενώ η Contra Dystopia έχει αποστείλει αυτό το μέηλ διαμαρτυρίας στο indymedia: https://contradystopia.blogspot.com/2023/05/indymedia.html

[4] Έχει εξηγήσει τις θέσεις του εδώ: https://kosmodromio.gr/2022/10/01/confusion-will-be-my-epitaph-apologismos-mias-katastrofikh/ Απ’ όσο γνωρίζουμε οι αναρχοσταλινικοί οπαδοί του ΚΚΕ και του Μέρα-25 που τον κατηγορούν για πολιτική συνεργασία με την ακροδεξιά και τον φασισμό δεν έχουν απαντήσει στο κείμενό του.

[5] Περισσότερα σχετικά με το ρόλο και τους δημιουργούς της εν λόγω σελίδας εδώ: https://againstbiopowerandconfinement.noblogs.org/post/2023/04/23/2_anarxostalines_ya_tin_taxiki_pali/

[6] Πρόκειται για την ανακοίνωση της εκπομπής «Κραυγές απ’ τα κελιά» για τα γεγονότα της 1ης απολογιστικής συνέλευσης του indymedia: https://athens.indymedia.org/post/1624779/ την οποία υποτίθεται ότι κριτικάρουν στο προαναφερόμενο στην τρίτη υποσημείωση πόνημά τους.

[7] https://antithesi.gr/?p=1107 [8] https://athens.indymedia.org/info/politiki-dimosiefsis/ 

https://athens.indymedia.org/post/1625303/